Toyota Avensis 2.0 D4D. Co ile wymiana rozrządu?

3 Min Read

Co ile wymiana łańcucha rozrządu Toyota Auris?

Wymiana łańcucha rozrządu w Toyota Auris nie jest wymagana w regularnych odstępach czasu, jak ma to miejsce w przypadku paska rozrządu. Łańcuch rozrządu jest zaprojektowany tak, aby wytrzymać długie przebiegi, jednak jego stan należy monitorować. W przypadku łańcucha, sygnałem do jego wymiany jest pojawienie się metalicznego dzwonienia, które wskazuje na jego zużycie. Może to nastąpić zarówno przy przebiegu 150 tysięcy kilometrów, jak i dopiero przy 400 tysiącach kilometrów. Regularne przeglądy i kontrola dźwięków wydobywających się z silnika są kluczowe dla określenia, kiedy wymiana jest konieczna.

Co ile wymiana rozrządu w Toyota RAV4?

Toyota RAV4, zwłaszcza modele z silnikiem oznaczonym jako 3S-FE, charakteryzują się bezkolizyjnym silnikiem, co oznacza, że w przypadku zerwania paska rozrządu tłoki nie zderzą się z zaworami, minimalizując ryzyko poważnych uszkodzeń silnika. Mimo to, pasek rozrządu w tym modelu wymaga regularnej wymiany co 150 tysięcy kilometrów, aby zapewnić niezawodność i długowieczność silnika.

Dodatkowo, olej w skrzyni biegów powinien być zmieniany co 60 tysięcy kilometrów, a olej w mostach co 30 tysięcy kilometrów. Regularne przeglądy i

konserwacja tych komponentów są kluczowe dla utrzymania optymalnej wydajności pojazdu.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w silniku 2.0 TDI?

Wymiana rozrządu w silniku 2.0 TDI zazwyczaj kosztuje około 900 złotych. Cena ta obejmuje zarówno części, jak i robociznę. Jest to orientacyjny koszt, który może się różnić w zależności od regionu, serwisu i specyfiki danego pojazdu. Regularna wymiana rozrządu jest niezbędna dla zachowania prawidłowej pracy silnika i uniknięcia kosztownych napraw w przyszłości.

Podsumowanie

Toyota Auris:

  • Łańcuch rozrządu wymaga wymiany tylko wtedy, gdy zacznie generować metaliczne dzwonienie. Może to nastąpić przy przebiegu od 150 tys. km do 400 tys. km.

Toyota RAV4 (silnik 3S-FE):

  • Pasek rozrządu: wymiana co 150 tys. km.
  • Olej w skrzyni biegów: wymiana co 60 tys. km.
  • Olej w mostach: wymiana co 30 tys. km.

Silnik 2.0 TDI:

  • Wymiana rozrządu: około 900 złotych.

Regularna kontrola i serwisowanie pojazdu są kluczowe dla jego długowieczności i niezawodności. Stosowanie się do zaleceń producenta oraz monitorowanie stanu technicznego kluczowych komponentów, takich jak rozrząd, olej w skrzyni biegów czy mostach, pozwala uniknąć kosztownych napraw i zapewnia bezpieczną eksploatację samochodu.

Share This Article