Porsche Toucan Turbo S to najszybszy seryjny samochód elektryczny

2 Min Read

Jeszcze przed oficjalnym debiutem, Porsche Taycan już ustanowił rekordy. W sierpniu 2019 roku kierowca testowy Lars Kern, prowadząc przedprodukcyjny samochód elektryczny, był w stanie pokonać tor Nürburgring w imponującym czasie 7 minut i 42 sekundy, co stanowiło rekord dla tej klasy pojazdów. Jednak już we wrześniu 2021 roku Tesla Model S Plaid poprawił ten wynik o 7 sekund. Teraz Porsche ogłosiło, że udało im się ponownie pobić rekord tego amerykańskiego samochodu elektrycznego.

Tym razem rekordowy wynik został osiągnięty przez Porsche Taycan Turbo S, wyposażonego w pakiet Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), podczas jazdy na torze. Na oficjalnych zdjęciach widać, że w samochodzie testowym zamontowano ramę i fotele wyścigowe, jednak Porsche zapewnia, że były one użyte jedynie do testów, a masa tego samochodu odpowiada wersji seryjnej. Kierowca Lars Kern ponownie stanął na starcie i zdołał pokonać 20,8-kilometrowe okrążenie w czasie 7 minut i 33 sekundy — około 2 sekundy szybciej niż poprzedni rekord.

Pakiet PDCC obejmuje 21-calowe koła osadzone na oponach Pirelli P Zero Corsa oraz specjalne oprogramowanie dla systemu Porsche 4D Chassis Control. Klienci mogą zamówić ten pakiet zarówno dla nowych samochodów, jak i do już zakupionych modeli Taycan Turbo S. Obecnie pakiet o wartości 13 377 euro jest dostępny wyłącznie dla pojazdów elektrycznych z rocznika 2023, których produkcja rozpoczęła się w zeszłym miesiącu.

Mimo że Taycan Turbo S ponownie był w stanie wyprzedzić Model S Plaid, status najszybszego elektrycznego samochodu na Nurburgring nie należy do tych modeli bezsprzecznie. W maju 2017 roku chiński NIO EP9 ustanowił rekordowy czas na tym torze, pokonując go w niewiarygodnych 6 minut i 45 sekund. Natomiast w czerwcu 2019 roku ten wynik poprawił Volkswagen ID. R, osiągając jeszcze lepszy czas, aż o 40 sekund. Istnieje jednak subtelna różnica, ponieważ ani Volkswagen, ani Nio nie produkują tych pojazdów seryjnie. Mimo to, chińska firma Nio wyprodukowała co najmniej mikroserię 16 sztuk, podczas gdy Volkswagen skoncentrował się na jednym rekordowym prototypie ID. R.

Share This Article