Ile osób musi przystąpić do ubezpieczenia grupowego?
Zasadniczo przyjmuje się, że aby można było zawrzeć umowę na ubezpieczenie grupowe, potrzebne są minimum 3 osoby. Nieco innymi prawami rządzi się grupowe ubezpieczenie pracownicze. W tym przypadku liczba ta jest uzależniona od wielkości firmy i liczby zatrudnionych pracowników.
Czy można być w dwóch ubezpieczeniach grupowych?
Tak, w jednym towarzystwie ubezpieczeniowym można posiadać dwa lub więcej ubezpieczeń. Przykładem może być ubezpieczenie grupowe i indywidualne u tego samego ubezpieczyciela. Możemy wybrać dwa rodzaje polisy zarówno dla siebie, jak i naszych bliskich.
Kogo można ubezpieczyć w ubezpieczeniu grupowym?
Tak, grupowym ubezpieczeniem można objąć współmałżonka lub partnera, a także dorosłe dzieci. Takie rozwiązanie jest znacznie tańsze niż zakup indywidualnej polisy dla każdego z członków rodziny.
Jaką formę zatrudnienia musi mieć pracownik w ubezpieczeniu grupowym?
Aby zawrzeć umowę grupową, firma musi zatrudniać co najmniej dwie osoby. Mogą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę, ale też mianowania, wyboru, powołania, umowy o pracę nakładczą i spółdzielczej umowy o pracę.
Kto może przystąpić do ubezpieczenia grupowego PZU?
Pracownik może przystąpić do ubezpieczenia, jeśli ma od 16 do 69 lat oraz: nie przebywa na zwolnieniu lekarskim, w szpitalu, hospicjum lub placówce dla przewlekle chorych, jest zdolny do pracy lub służby i nie otrzymuje świadczenia rehabilitacyjnego.