Czy składki na ubezpieczenie grupowe są finansowane przez pracodawcę?
Składki na ubezpieczenie grupowe są w pełni finansowane przez pracodawcę
Ile kosztuje ubezpieczenie grupowe w pracy?
Koszt pakietu, w zależności od zakresu i liczby pracowników, wynosi od 20 zł do 100 zł miesięcznie za osobę. Do polisy można również dołączyć dziecko, współmałżonka lub innych członków rodziny, wówczas składka automatycznie ulegnie zmianie.
Jak przystąpić do ubezpieczenia grupowego?
Kto może wykupić ubezpieczenie grupowe? Ze względu na charakter ubezpieczenia grupowego, nie można do niego po prostu przystąpić. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy pracodawca daje taką możliwość.
W jakich przypadkach składki na ubezpieczenie na życie pracowników nie podlegają składkom na ubezpieczenie społeczne?
Pracodawca nie ma obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne z tytułu dodatkowego ubezpieczenia na życie swoich pracowników do Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Zwolnienie to jest jednak możliwe tylko wtedy, gdy dodatek za tę usługę jest przewidziany w regulaminie wynagradzania pracowników.