Jakie ubezpieczenie dla biura rachunkowego?
Ustawa o rachunkowości wprost nakłada na przedsiębiorców wykonujący działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością.
Ile kosztuje ubezpieczenie OC biura rachunkowego?
Cena OC biura rachunkowego zależy od zakresu i sumy ubezpieczenia. Podstawowe OC można kupić za ok. 260 – 350 zł rocznie, jednak zazwyczaj to nie wystarczy.
Jak uzyskać odszkodowanie z OC biura rachunkowego?
telefonicznie pod numerem 801 102 102 lub 22 566 55 55, mailowo na adres : [email protected], SMSem o treści SZKODA na numer 4102 (PZU S.A. oddzwoni do Państwa i przyjmie zgłoszenie), poprzez formularz na stronie www.pzu.pl.
Jak sprawdzić czy biuro rachunkowe ma OC?
Zatem, informacje takie można sprawdzić w KIDP. Jeżeli się nie uda, to radzę zmienić doradcę.
Kto może usługowo prowadzić księgi rachunkowe?
każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane.