Czy biuro rachunkowe musi mieć ubezpieczenie OC?
Obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC biur rachunkowych spoczywa tylko na przedsiębiorcach usługowo prowadzących księgi rachunkowe. Ochrona obejmuje szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Nie ważne czy powstały one w wyniku działania czy zaniechania. Tyle wynika z art.
Jak sprawdzić czy biuro rachunkowe ma OC?
Zatem, informacje takie można sprawdzić w KIDP. Jeżeli się nie uda, to radzę zmienić doradcę.
Ile kosztuje ubezpieczenie dla biura rachunkowego?
Cena OC biura rachunkowego zależy od zakresu i sumy ubezpieczenia. Podstawowe OC można kupić za ok. 260 – 350 zł rocznie, jednak zazwyczaj to nie wystarczy.
Co należy do ksiąg rachunkowych?
Co składa się na księgi rachunkowe?1) dziennik;2) księgę główną;3) księgi pomocnicze;4) zestawienia: obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych;5) wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz).
Kto może usługowo prowadzić księgi rachunkowe?
każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane.