ile kosztuje ubezpieczenie biura rachunkowego

Jakie ubezpieczenie dla biura rachunkowego?

Ustawa o rachunkowości wprost nakłada na przedsiębiorców wykonujący działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością.

Co obejmuje ubezpieczenie OC biura rachunkowego?

Obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia OC biur rachunkowych spoczywa tylko na przedsiębiorcach usługowo prowadzących księgi rachunkowe. Ochrona obejmuje szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Nie ważne czy powstały one w wyniku działania czy zaniechania.

Kto może usługowo prowadzić księgi rachunkowe?

każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane.

Jak sprawdzić czy biuro rachunkowe ma OC?

Zatem, informacje takie można sprawdzić w KIDP. Jeżeli się nie uda, to radzę zmienić doradcę.

Czy biuro rachunkowe musi być ubezpieczone?

Obecne regulacje prawne przewidują, że obowiązkowe OC działalności biura rachunkowego obejmuje wyłącznie prowadzenie pełnej księgowości na podstawie ustawy o rachunkowości.

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: