Jak działa odpowietrzenie zbiornika paliwa?
W celu uwolnienia aktywnego węgla od nagromadzonego w nim paliwa doprowadza się do pochłaniacza par paliwa powietrze. Wytworzone podciśnienie zasysa paliwo z węgla. Między pochłaniaczem a kolektorem dolotowym na przewodzie doprowadzającym znajduje się elektromagnetyczny zawór regulacji przepływu par paliwa.
Czy korek paliwa ma odpowietrznik?
Przy sprawnym układzie odpowietrzania podczas odkręcania korka od wlewu paliwa powinno wystąpić takie zjawisko jak zassanie powietrza (ten charakterystyczny syk). W jednych markach jest ono większe a w innych mniejsze. Oznacza to że układ odpowietrzania par paliwa EVAP działa poprawnie.
Gdzie jest pochłaniacz par paliwa?
Montowany jest on zatem pomiędzy kolektorem ssącym a zbiornikiem. Pochłaniacz zawiera pojemnik z węglem aktywowanym, który pochłania opary trafiające do niego na skutek wzrastającego ciśnienia par paliwa. Pochłaniacz ma oczywiście ograniczoną pojemność i dlatego jest on regularnie oczyszczany podczas jazdy samochodem.